Tuesday, October 1, 2019

BBM3410Satu2019: Bird’s Eye View (Wakanda Production)


Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Penulisan blog saya pada kali ini adalah untuk berkongsi mengenai Asas Fotografi daripada kumpulan saya iaitu Wakanda Production. Bagi menghasilkan gambar Bird’s eye view  yang cantik, kami memilih tempat yang bersesuaian iaitu disekitar kawasan Universiti Putra Malaysia (UPM).

Bird’s Eye View


Pemandangan yang diambil dari blok kolej lima belas merupakan pemandangan dari sudut mata burung yang memperlihatkan ketinggian seseorang itu berada di atas bangunan. Kemudian, mengambil gambar pemandangan dibawah bagunan yang menampakkan orang sedang berjalan kaki.



Pemandangan ini diambil oleh Ayob dimana dia mengambil gambar yang meperlihatkan pemandangan jalan raya dan tempat pakir kereta di kawasan kolej kediaman pelajar. Pemandangan gambar ini harmoni kerana terdapatnya tumbuh-tumbuhan menghijau disekitarnya.



Pemandangan dari tingkat lima blok P3 Kolej Serumpun, Universiti Putra Malysia. Terdapat tempat pakir kereta disekitar blok dan tasik seta kawasan cafeteria tempat menjual makanan kepada para pelajar.


No comments:

Post a Comment

BBM3410Satu2019: Ketika dan Kalimat

KETIKA DAN KALIMAT Tanggal 18 September 2019 bergelarlah aku sebagai seorang pelajar  tahun akhir di Universiti Putra Malaysia. Seme...